lördag 1 juni 2013

När jag var liten och det åskade gjorde jag alltid .........

Åh, vad jag älskar när de åskar! Det är så mysigt på något sätt som inte går att förklara.
Ska berätta en sak som jag brukade göra när jag var liten när de åskade.

Jag kanske var 4-6 eller 7 år gammal, när jag hörde att det började åska så gick jag alltid till mammas och pappas sovrum med täcke och kudde och la mig i sängen. Lekte att sängen var en båt och att det var storm på havet. Lekte den leken ändå till åskan försvann eller tills jag skulle lägga mig och sova. Men jag minns också att jag fick sova i deras säng för att jag absolut inte ville till mitt rum när de åskade för att det var mysigare att vara i mammas och pappas stora säng med massa kuddar och täcken så man typ drunknade i det :)

Åh vad jag vill vara liten igen!




1 kommentar: