måndag 17 december 2012

Frågor och svar

Fick några frågor tidigare som jag tänkte svara på nu i ett inlägg...



  • vad gör du om 5 år?
Om 5år så är jag mest troligt någonstans och pluggar.. Som i göteborg eller iallafall i närheten. Vill plugga till antingen Förskolelärare eller Polis men vill också bli en som sminkar kändisar. 
  • vad ska du göra efter gymnasiet?
Föst ska jag jobba någonstans och sen ska jag flytta från kiruna och börja plugga vidare till det jag vill bli..
  • Vad gör du för linje?
Jag går andra året på barn och fritidsprogrammet. Jag trivs med klassen men det är inte det jag vill gå egentligen.. Vill gå teknik men kom inte in eller mina betyg räckte inte till.. :(
  • Något du stör dig på?
Stör mig väldigt mycket på folk som inte låter en människa vara precis som den är, utan måste ändra på dig för att passa in.. Det är så sjukt irriterande.. Alltså alla är människor och ingen, ingen är perfekt.. och därför borde man få vara som man är och se ut som man gör utan att någon ska kritisera en annan...!  
  • Vad ville du bli när du var liten?
Det var ett tag sen.. Men tror jag ville jobba med djur eller bli rik.. Jag har alltid ända sen jag var liten gillat djur och därför ville jag bli en som jobbar med djur.. men under åren som gick så har man ju ändrat sig, och nya saker man inte visste att man ville göra då vill man göra nu.
  • Vill ha ha barn, man och hela ''familjegrejen''?
Ja, absolut vill jag har barn, man och allt de dära men inte ännu. och jag vill inte förlova mig heller.. Det är alldeles för stort steg att ta, det är ju ett tecken på att man vill vara med sin partner hela livet ut.. Och jag är bara 17år och hur ska jag vet vad jag vill i framtiden, nu när jag fortfarande går i skola.. Jag har ju ''problem'' med vad jag ska göra imorgon.. Hur ska jag veta.. eller vad jag ska göra till helgerna..? Jag har ingen aning, jag är bara ett barn.. 
Men något jag inte förstår.. Folk i min ålder förlovar sig och skaffar barn.. Men hur är man säker på att personen man är med då är den man verkligen vill leva med livet ut?
  • Något du inte kan leva utan?
Något jag inte kan vara utan är mitt läppstift (natur färgat, från apoteket.) 
Något annat är det min brun utan sol älskar verkligen den (också från apoteket) 
Är ingen fjortis bara för att jag använder läppstift och brun utan sol.. Men det är ju så fint att vara brun på vintern och ha nå färg på läpparna.. Så kalla mig vad ni vill men jag är ingen fjortis!
Och så klart mobilen och mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar