måndag 22 april 2013

Min helg som varit i Moinalathi Finland

har inte uppdatera nått sen onsdags, men på torsdag morgon vaknade jag vid 06.00 för att äta frukost och sedan bege mig till busstationen för att fara till Juoksengi, var framme vid 11.30 hämtade mina kusiner från dagis, umgicks lite med dom och med vänner. Fredags vaknade jag första gången 05.00 av mina kusiner och somnade aldrig riktigt om efter de. Gick ner och umgicks med mina kusiner. Gick också till bya huset och åt lunch med dom. Kl. ca.12.30 blev jag upphämtad av en som heter Maria från Övertorneå församling. Träffade de andra ledarna i bilen, åkte till svanstein mötte upp konfirmanderna och åkte till Moinalathi i Finland.

Under helgen har vi umgåtts med massa folk. Har inte heller sovit så speciellt mycket.  Fredag gick vi och la oss vid halv 3 eller nått sånt och vaknade 8 på lördag morgon, väckte konfirmanderna med att spela hög musik och skaka i sängarna. Vi hade också utevistelse då vi lekte lite lekar och hade olika tävlingar. Hade andakter, badade bastu, satt vid lägerelden och pratade, klädde ut killarna till tjejer. Lördag kväll satt vi ledare inne hos killarna efter 12 på natten, vi snackade om allt möjligt, berättade spökhistorier och massa annat. Gick och la oss vid halv 5 på morgonen och upp 8 igen på söndag. När vi gick och väckte konfirmanderna med kastrullock kan jag säga att det var trötta killar som motvilligt klev upp ur sängen. Söndagen bestod mest av städning och sånt. Hade också prisutdelning.

Har lärt känna nytt folk och haft en helt underbar fin helg! :D kommer minnas dethär! <3


Killarna utklädda till tjejer!

Ett av husen, här bodde vi ledare och konfirmanderna

Kapellet

Utsikten över sjön



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar